Literówki mogą być naszym sprzymierzeńcem. Wiem, że wydaje Ci się to dziwne. Nie tylko Ciebie za popełniane błędy już od podstawówki karcili nauczyciele, rodzice i fanatycy poprawnej polszczyzny. Jednak marka Snickers jest dowodem na to, że z pozoru negatywne zjawisko można przekuć w ogromny sukces.

Robimy błędy kiedy jesteśmy głodni

Na pewno kojarzysz kampanię reklamową „Głodny nie jesteś sobą”. Marketingowcy pracujący nad jej koncepcją postanowili podejść do niej zupełnie niestandardowo. Zastanawiali się bowiem co charakteryzuje osoby, którym w myśleniu przeszkadza donośne burczenie pustego żołądka. Sam pewnie nie raz doświadczyłeś tego uporczywego uczucia i nie miałeś pod ręką nic co zaspokoiłoby Twój organizm. To sytuacja, w której nie można się na niczym skupić i… popełnia się błędy!photo-1429644894577-a4eff32359e3

Snickers włączył w kampanię kreatywne AdWordsy

Po ponad roku działania kampanii agencje pracujące nad jej sukcesem postanowiły wykorzystać wnioski, do których doszły rozmyślając nad zachowaniami specyficzny mi dla głodnego klienta. Stwierdzono, że dobrym pomysłem będzie wykorzystanie wyszukiwarki Google. W końcu wyszukiwanie w sieci to doskonałe źródło sprzedaży, a reklamy ADWords potrafią przynieść spore zwroty z inwestycji. Jednak szczegóły tego posunięcia opracowano w bardzo nietypowy sposób:

Wykorzystano przeszło 25 tysięcy fraz z błędami wpisywanymi przez internautów— misspellingi

Najpierw wyodrębniono kilkaset haseł, które w ciągu miesiąca najczęściej wpisywano w wyszukiwarkę Google, po czym wrzucono je w algorytm generujący frazy z błędami. Na przygotowaną w ten sposób listę słów kluczowych puszczono reklamę, która po spolszczeniu brzmiała mniej więcej tak:

„Zaęty? Nie możesz mówić poprawnie kiedy jesteś głodny. Chwyć Snickersa”

Reklamy wyświetlano w Wielkiej Brytanii raptem przez 3 dni, ponieważ podejście było zupełnie niekonwencjonalne i inne od wszystkich, wcześniej puszczanych akcji promujących markę.

Skuteczność kampanii Snickers

Uruchomiona kampania zaledwie w ciągu dwóch dni przyniosła 558 589 wyświetleń reklamy. Jej CTR (ang. click throught rate – współczynnik klikalności) wynosił jedynie 1,05%, co dla kampanii prowadzonych w wyszukiwarce jest raczej mizernym wynikiem. Jednak nie klikalność chciano w ten sposób zbadać.skutecznosc_Snickers

Reklama trafiła do ponad 750 000 osób, pracując tym samym na wzmocnienie pozycji marki— zasięg kampanii Puszczając kampanię skupiającą się na pomyłkach w pisaniu, należało wziąć pod uwagę niski współczynnik klikalności. CTR przewidywano na mniej niż 0,1%. Jednak sukcesem tego „zagrania marketingowego” był jego zasięg. To bardzo istotne w kampaniach wizerunkowych. Snickers osiągnął świetne wyniki poprzez niestandardowe podejście do tematu i wykorzystanie z pozoru niesprzyjającego zjawiska.

W 2013 r., kiedy kampania Snickers była wdrażana wyświetlanie reklam z błędną pisownią było niezgodne z zasadami AdWords. Aktualnie ta opcja jest instynktownie uwzględniana w ustawieniach niezależnie od używanych słów kluczowych.

 

Obecnie brak komentarzy