Masz stronę internetową. Nareszcie. Przecież wszyscy teraz promują się w internecie – to Ty też! Nie będziesz gorszy. W końcu poważnie podchodzisz do swojego biznesu. Dumnie pokazujesz nową witrynę rodzinie, znajomym i klientom. Tak mija tydzień, miesiąc, dwa… i dalej nie robisz nic ze swoją stroną. Tak działa większość właścicieli stron. Oj, nie dobrze!

Dlaczego wprowadzanie zmian na stronie jest tak ważne?

Główne powody do stałej aktualizacji strony można podzielić na 3 kategorie. Związane z wartością dla klienta, z utrzymaniem konkurencyjności i dbałością o atrakcyjność strony w „oczach” wyszukiwarek. Oczywiście dodatkową motywacją do zmian mogą być także zmieniające się trendy. Nowe funkcje, do których przyzwyczajają się użytkownicy (np. hamburgerowe menu) czy wymiana przestarzałych technologii.

W takim razie jak wprowadzać zmiany na stronie? Tak, aby była dostosowana pod klienta, aby dbała o mocne strony Twojego biznesu i by nadążała nad wymaganiami wyszukiwarek internetowych.

Zmiany na stronie wartościowe dla klienta

Klient wchodzi na Twoją stronę, aby dowiedzieć się w czym możesz mu pomóc. Czy usługi lub produkty, które oferujesz są mu potrzebne i czy stanowią dla niego wartość na tyle dużą, aby dokonać transakcji. Powinien móc znaleźć na Twojej witrynie odpowiedzi na nurtujące go pytania. Oczywiście nie da się przewidzieć wszystkiego, ale musisz wziąć pod uwagę, że konkurencja nie śpi i również stara się jak najlepiej obsłużyć klienta przez swoją stronę.

Jeśli klienci nie znajdują na Twojej stronie aktualnego cennika, aktualnych produktów czy usług, które wprowadziłeś już po stworzeniu strony internetowej – tracisz na wejściu. W najlepszym przypadku zadzwonią lub napiszą e-maila. W najgorszym – pójdą do konkurencji.

Podstawowe zmiany na stronie, które musisz wprowadzać na bieżąco

– klient musi mieć dostęp do najnowszej oferty
– cena na stronie musi być aktualna
– dane kontaktowe muszą kierować do Twojej firmy

Aktualizacje strony dla większej konkurencyjności

W tym zakresie kryją się wszelkie działania zmierzające do utrzymania konkurencyjnej przewagi. Zmiany strony pod kątem nowocześniejszych rozwiązań i technologii. Naprawy awarii (nie ma nic gorszego niż niedziałający formularz kontaktowy… chyba, że u Twojego konkurenta). Odświeżanie wyglądu strony, tak aby cały czas przyciągała uwagę klientów.

Na pewno sam zauważasz różnicę w wyglądzie stron internetowych. Niektóre wyglądają tak jakby czas się dla nich zatrzymał. Rozumiem zamiłowanie do stylu vintage, ale jedynie w modzie. Strona www profesjonalisty nie może trącać naftaliną… Nie znaczy to jednak, że musisz wprowadzać na swojej stronie wszystko co zobaczysz u konkurencji. Przemyśl czy dane rozwiązanie sprawdzi się u Ciebie. Czy wprowadzenie danej zmiany pomoże Twoim klientom lub Tobie (np. w kwestii dalszej obsługi Twojej strony).

Modernizacje strony pod kątem wyszukiwarek

Wyszukiwarki lubią świeży content. Prowadzenie sekcji z aktualnościami czy typowym blogiem to działanie sprzyjające budowaniu atrakcyjności Twojej strony. Zawsze lepiej oceniana będzie witryna, na której systematycznie pojawiają się nowe treści, niż ta, na której od lat wiszą te same informacje.

Tworząc wpisy z aktualnościami dotyczącymi Twojej firmy, czy też artykuły przydatne klientom, w których dodajesz zdjęcia – zwróć uwagę na optymalizację zdjęć. Kilka działań opisywanych przeze mnie we wcześniejszym tekście może pomóc: Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową?

Sprawdź czy Twoja strona dobrze wygląda w różnych przeglądarkach internetowych. Przyjęto za standard dopracowywanie witryn do 5 przeglądarek. Wielka piątka: Chrome, Firefox, Safari, Opera i Internet Explorer inaczej wyświetlają różne elementy stron. Niestety często witryny tworzone w niskich budżetach są dostosowane tylko do jednej przeglądarki. Jeśli klient korzysta z innej – bardzo często strona nie wyświetla się u niego tak jak powinna. O ile kwestie graficzne głównie kłują w oczy tak funkcjonalności, które nie działają mogą szybko wygonić użytkownika z Twojej strony.

W sieci można znaleźć wiele narzędzi do testowania stron, jednak nic nie zastąpi ręcznego, samodzielnego testowania. Jeśli Twoja witryna nie jest zbyt obszerna – sam wyłapiesz różnice w wyglądzie i działaniu swojej strony. Zawsze możesz też zlecić to swojemu developerowi lub zewnętrznej firmie.

O wprowadzaniu zmian na stronach www można pisać i pisać. Pomyślałam więc, że dla osób zainteresowanych tą tematyką stworzymy osobny newsletter. Jeśli zatem chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak rozwijać swoją stronę www, zapraszam 🙂

Obecnie brak komentarzy