Dziś poruszymy kwestię, która nurtuje wielu większych czy mniejszych przedsiębiorców. Co raz więcej osób rozpoczynających swoje działalności, zakładających firmy czy też decydujących się na rozreklamowanie już istniejącego biznesu staje przed dylematem wyboru najlepszej formy reklamy dla swojej firmy. Zazwyczaj wahamy się między stroną www a obecnością na Facebooku, nie myśląc o połączeniu tych narzędzi.

” Założyć firmową stronę internetową czy Fan page na Facebooku?”

Postanowiliśmy zebrać informacje, które mogą Ci się przydać do podjęcia tej decyzji. Mamy nadzieję, że rzucimy trochę światła na rozważane opcje, dzięki czemu łatwiej określisz czego potrzebujesz.

CO OFERUJE FACEBOOK

Oprócz możliwości tworzenia zwykłych profili dla swoich użytkowników Facebook udostępnia narzędzie tworzenia stron. Jednak aby z niego skorzystać, musisz posiadać wcześniej wspomniany podstawowy profil użytkownika. Po zalogowaniu, klikamy w rozwijane menu w górnym prawym rogu i wybieramy opcję „utwórz stronę”, bądź też – klikając w ten link: szybkie tworzenie

strona www

narzędzie tworzenia swojej strony na Facebooku

Otworzy się obrazek taki jak poniżej, na którym zaczynamy dobierać odpowiadające nam opcje. Należy określić kategorię, czyli tak na prawdę branżę działalności (np. restauracja/kawiarnia), dodać nazwę strony, czasem miejsce i adres.

Kolejne opcje są dowolne. Możesz dodać zdjęcie profilowe, wgrać zdjęcie w tle, zamieścić podstawowe informacje. Facebook przeprowadzi Cię przez te wszystkie opcje, tak aż powstanie Twoja nowa strona. I co dalej? Tutaj właśnie odkrywamy pewne ograniczenia.

BEZ WYSIŁKU NIE MA REZULTATÓW

Dodałeś stronę firmy, ale z dużym prawdopodobieństwem na dłuższy czas Twoja liczba fanów zamknie się na najbliższej rodzinie i znajomych. Nie o to przecież Ci chodziło. Możesz zapraszać do polubienia osoby ze swojej listy kontaktów, ale wiedz że takich zaproszeń dostają wiele i mają pewnie dość rozdawania „lajków” na prawo i lewo. Dlatego musisz im dać coś co ich zachęci. To wiąże się z nieustanną aktywnością i publikowaniem wyszukanych, atrakcyjnie wyglądających postów. Masz na to czas? Świetnie! Nie masz? Twój Fan page prędzej czy później zakurzy się w czeluściach Facebooka. Teraz pomyśl, co pomyśli sobie Twój potencjalny klient odnajdując na portalu stronę Twojej firmy, gdzie ostatni post opublikowałeś 5 miesięcy temu…

Facebook jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy na jego prowadzenie mogą poświęcić sporo czasu. Jeśli jednak cierpisz na jego brak (jak większość z nas w tym zaganianym świecie) możesz zlecić jego prowadzenie agencji interaktywnej.

FIRMOWA STRONA WWW

W przeciwieństwie do Facebooka masz praktycznie nieograniczone możliwości jej kreacji. Zwłaszcza jeśli jej wykonanie zlecasz profesjonalistom. Pomoc w tworzeniu strony internetowej Projektowanie od początku pozwala uwzględnić Twoje pomysły, a także umożliwia nadanie unikalnego wyglądu (na Facebooku wszystkie strony wyglądają bardzo podobnie). Nie musisz zamykać się w suchym, narzuconym schemacie, bo strona www może wyglądać jak tylko chcesz.

strona www

strona www Fire4U

Pomijając jednak sferę wyglądu i poprawnego działania, witryna w 90% stanowi pierwsze miejsce gdzie trafia Twój potencjalny klient. Bo czy sam szukając danych produktów czy usług przeszukujesz Facebooka? Możemy się założyć, że nie. Wpisujesz je w wyszukiwarkę. Oczywiście wpisy z portalu mogą (lecz nie muszą!) ukazywać się w wynikach wyszukiwań, ale tak na prawdę nikt nie wie co na to wpływa.

TWOJA WITRYNA

Głównymi atutami własnej strony są właśnie jej możliwości personalizowania. Jest Twoja i tylko Twoja, a w przypadku serwisu Marka Zuckenberga, fan page nigdy nie będzie całkowicie Twoją własnością. W dodatku Facebook może usunąć fan page w każdej chwili, bez podania uzasadnienia. Wszystkie Twoje wpisy i włożony wysiłek mogą zniknąć na zawsze.

Pomimo dużej popularności serwisów społecznościowych musisz wziąć pod uwagę, iż istnieje spora grupa ludzi (zwłaszcza w przedziale wiekowym 45+), która z Facebooka nie korzysta. Są to osoby, które mogą nie trafić na informacje o Twojej firmie lub taki przekaz im po prostu nie odpowiada. Wolą wejść w konkretną stronę internetową i skupić się akurat na proponowanych przez Ciebie usługach czytając o nich od A do Z. Twoja firmowa strona może posiadać wiele treści, włącznie z blogiem dla pasjonatów i opisami realizacji różnych usług. Facebook ogranicza ilość wpisywanych informacji.

W sporze jaki rodzaj kanału reklamowego wybrać nie ma wygranego ani przegranego. Zarówno Facebook jak i własna strona www mają swoje zalety. Najlepiej więc sprzężyć ich działania. Dzięki temu nie rezygnujesz z możliwości własnej witryny i zyskujesz miejsce do dzielenia się najnowszymi treściami.
Obecnie brak komentarzy