W tym artykule znajdziesz 5 najważniejszych pytań jakie powinieneś zadać firmie, której chcesz powierzyć stworzenie strony internetowej. Nawet jeśli niewiele wiesz o projektowaniu stron, na pewno pierwszym krokiem jaki wykonasz będzie przejrzenie portfolio firm branych pod uwagę. Oczy jedzą pierwsze, ale rozsądek chciałby dowiedzieć się więcej…

„Podoba mi się portfolio tej Firmy, ale czy będzie nam się dobrze współpracowało?”

Poniżej przedstawiamy pytania, które pomogą Ci w ustaleniu czy firma, której prace przypadły Ci do gustu na pewno spełni Twoje oczekiwania:

1. Jak nowa strona przyczyni się dla mojego biznesu?

Nie bój się zadawać bezpośrednich pytań. W końcu musisz być przekonany, że inwestycja w stworzenie strony internetowej wesprze generowanie zysków. Nie tworzysz swojej witryny tylko po to, aby ją mieć. Powinna przynieść Ci realne korzyści, jak zysk bezpośredni w przypadku sklepu internetowego, czy pośredni jak budowanie świadomości marki czy szerzenie informacji o Twojej działalności. Upewnij się, że firma z którą będziesz współpracował rozumie Twoje cele biznesowe i weźmie je pod uwagę w procesie tworzenia strony. Będzie świetnie jeśli określicie te cele wspólnie, aby agencja interaktywna mogła doradzić Ci w wyborze najlepszych opcji.

2. Jak długo trwa przygotowanie strony?

upływ czasu, a tworzenie strony

Jak długo będę czekać na moją witrynę?

Warto dowiedzieć się ile czasu będziesz czekał na gotową stronę. Zazwyczaj ten czas zależy w dużej mierze od sprawnej komunikacji i początkowych ustaleń Twoich celów. Ważne jest więc, abyś na samym początku poinformował agencję jeśli zależy Ci na konkretnym terminie realizacji. Pozwoli to odpowiednio rozplanować kolejne etapy pracy. Im szybciej dostarczysz materiały (o których kilka słów przeczytasz w kolejnej części), tym szybciej strona zostanie ukończona.

„Profesjonalna agencja powinna zaznajomić Cię ze swoją specyfiką pracy i w trakcie realizacji informować Cię o ukończonych etapach.  „

3. Co muszę dostarczyć agencji na stworzenie strony?

Masz prawo tego nie wiedzieć! Zapytaj czego agencja potrzebuje do postawienia Twojej witryny. Są firmy, które świadczą tylko usługi wykonania strony nie mając w swych propozycjach dodatkowych opcji. Zapytaj czy sam musisz przygotować teksty i zdjęcia. Co prawda coraz rzadziej zdarza się, aby firma nie miała dobrego copywritera, który pomoże w stworzeniu ciekawych tekstów na Twoją stronę, ale przezornie upewnij się o tym.

Do rzeczy niezbędnych do stworzenia strony należą:

  • logo Twojej firmy (jeśli go nie posiadasz, zapytaj czy są w stanie je dla Ciebie stworzyć)
  • informacje o ilości i rodzaju zakładek jakie mają znaleźć się na stronie (oczywiście profesjonaliści chętnie doradzą Ci w ich doborze)
  • treści i zdjęcia (jeśli nie masz ochoty ani czasu na ich przygotowywanie, dowiedz się czy agencja świadczy w swoich usługach opcje stworzenia ich we własnym zakresie)
  • nazwa domeny (jeśli nie masz pomysłu na nazwę dla swojej strony, lub wszystkie ciekawe możliwości nie są już dostępne, powinieneś liczyć na pomoc agencji, która urządzi burzę mózgów i zaproponuje Ci kilka trafionych i przede wszystkim dostępnych nazw dla Twojej witryny)
  • hosting (czyli wyodrębnione dla Ciebie miejsce dysku twardego, w którym możesz przechowywać swoje dane, takie jak zdjęcia, dokumenty, konta e-mail, czy wreszcie Twoją stronę. Zapytaj czy wybrana przez Ciebie firma oferuje swój hosting. Lepiej dla Ciebie, aby wykonawca posiadał taką usługę. To on wie w jakiej technologii zostanie stworzona Twoja strona i dopasuje konto hostingowe, które poradzi sobie z jej obsłużeniem)

4. Czy moja strona będzie dobrze wyglądać na urządzeniach mobilnych?

stworzenie strony pod urządzenia mobilne

Stworzenie strony responsywnej to już standard.

Stworzenie strony internetowej dopasowanej do tabletów czy smartphonów to już praktycznie standard. Niestety na rynku funkcjonują jeszcze firmy, które nie spełniają tego wymogu. Chcąc ustrzec Cię przed nimi radzimy zapytać o responsywność ich witryn, lub sprawdzić to samodzielnie. Wystarczy, że wejdziesz na wykonane przez nich strony (wykorzystaj w tym celu ich portfolio) i zmniejszysz okno przeglądarki. Responsywna witryna powinna automatycznie dostosować się do wielkości okna, w którym jest wyświetlana. Możesz także otworzyć dane strony w swoim tablecie, czy smartphonie i obejrzeć jak się prezentują. Ewentualnie skorzystaj z narzędzia jakie udostępnia Google, aby przetestować strony pod względem ich zgodności z urządzeniami mobilnymi: Test Google

5. Czy będę mógł dodać zdjęcie lub zmienić teksty na stronie?

Kolejnym aspektem, który powinien Cię zainteresować jest możliwość samodzielnego wykonywania zmian na stronie. Co prawda możesz umówić się z  wykonawcą witryny, aby zajął się również jej administracją. Jednak jeśli nie planujesz częstych zmian, lub specyfika Twojej działalności tego nie wymaga, często możesz za taką opcję przepłacić. Wygodniej i taniej w takim przypadku zainwestować w stronę zbudowaną na tzw. CMSie (to nic innego jak specjalny system do zarządzania Twoją stroną). Co prawda strony na nich zbudowane są droższe ale uwierz, że ten wydatek zawsze będzie mniejszy niż płacenie agencji za moderowanie Twojej witryny. Współpracując z profesjonalną agencją możesz również liczyć na szkolenie z obsługi danego CMSa, więc na pewno poradzisz sobie z dodaniem nowych zdjęć lub przerobieniem treści. Stworzenie strony umożliwiającej wygodną administrację to „must have” dla profesjonalnych firm.

Stworzenie strony internetowej nie powinno przysporzyć Ci kłopotów i zmartwień. Chcesz być posiadaczem witryny, która spełnia Twoje oczekiwania, a także jest zgodna z najnowszymi standardami? Zadaj powyższe 5 pytań agencji, którą rozpatrujesz jako przyszłego wykonawcę. Dzięki informacjom jakie pozyskasz będziesz pewny procesu tworzenia Twojej strony, a także nie napotkasz na dodatkowe niespodzianki, które obciążą Twój budżet lub będą niezgodne z oczekiwaniami.

 

Obecnie brak komentarzy