Zdarzyło Ci się drogi czytelniku choć raz nie przejść obojętnie obok produktu, którego wcale nie miałeś zamiaru kupić? Wyjątkowy okaz wylądował w Twoim koszyku, ze względu na ciekawe opakowanie, które po prostu musiałeś zdjąć z półki i zabrać do domu? Nie martw się, chwytom marketingowców i specjalistów od designu nie może oprzeć się większość z nas.

Opakowanie produktu a marketing

W niepamięć odszedł już pogląd, iż opakowanie służyć ma jedynie zabezpieczeniu produktu przed ingerencją z zewnątrz. Obecnie rola opakowania jest znacznie bardziej istotna, zwłaszcza jeśli chodzi o funkcję marketingową. To opakowanie oddziałuje na nas atrakcyjnością, pobudza nasze chęci posiadania i zawłaszcza sobie prawo do wycieczki ze sklepu wprost do naszego domu. W trendach marketingowych zauważamy silny nacisk na kreatywny i jak najbardziej intuicyjny projekt opakowania.

Kreatywna prostota opakowań

XXI wiek to czas upraszczania – na wszelkie sposoby. Im coś jest bardziej intuicyjne tym lepiej. Nie inaczej dzieje się w świecie marketingu. Klientom nie chce się czytać, doszukiwać informacji ani domyślać zawartości opakowania. W dodatku półki uginające się od produktów tej samej kategorii, nie ułatwiają osiągnięcia wysokich wyników sprzedaży.

„Proste ale nietuzinkowe opakowania to obecny trend brand designu”

Poniżej przedstawiamy genialne rozwiązania na wybicie się przed konkurentów wychodząc ze sztywnych ram nudnych i przewidywalnych opakowań. Propozycje w jak różny sposób można opakować zwykły produkt tak, aby sprzedawał się sam:

opakowanie dla herbaty

Niecodzienny projekt: Soon Mo Kang

Zdążyliśmy przyzwyczaić się do standardowej, papierowej saszetki, której cienki sznureczek niejednokrotnie zrywa się i wpada nam do środka kubka. Rozwiązanie tego problemu zaproponował Soon Mo Kang, projektując mocniejsze wieszaki na brzeg filiżanki. Nie dość, że saszetka znajduje się w odpowiednim miejscu to jeszcze świetnie wygląda!

Opakowanie mówi co kupujesz

Japoński projektant Naoto Fukasawa stworzył genialne opakowania soków owocowych, dzięki którym od razu wiesz co jest w środku wybranego kartonika. Posłużył się w swoich pracach odwzorowaniem struktury i koloru skórki owoców. Świetnie wpisał się w ludzką pogoń za jak najkrótszą wymianą informacji. Naoto jest rownież projektantem mebli i różnego rodzaju akcesoriów. Jego prace możecie znaleźć między innymi na Pinterest i zainspirować się do własnego tworzenia.

naoto_fukasawa_opakowanie

Prostota przekazu w kreatywnej formie.

 

naoto_fukasawa_opakowanie

Truskawkowy sok od Naoto

Pudełko i pochodzenie produktu

Możemy napotkać także produkty, których opakowanie opowiada historię ich pochodzenia. To pomysłowy sposób na sprzedaż produktów nietypowych, zwłaszcza atrakcyjnych dla turystów. Idealnym przykładem są opakowania „Smaków Podhalańskich”. Nie dość, że każde pudełko nawiązuje do tradycji regionu, to również posiada etykietę z informacją o ciekawostkach kultury Podhala. Gustowne w każdym calu, aż żal rozpakować.

smaki_podhalanskie_nobo_design

Eleganckie projekty regionalne Smaków Podhalańskich

To tylko przedsmak świata designu opakowań. Marketing ewoluuje przez cały czas, więc sposobów na zachęcenie nas do zakupów zapewne powstanie jeszcze wiele. Czasem warto pochylić się nad pracą grafików, którzy takie cuda oddają do naszego użytku. Pewnie niejedno takie pudełko w cale nie wyląduje w koszu, a będzie długo przypominać o zawartości, której dawno już nie ma.
Obecnie brak komentarzy