W dzisiejszych czasach użytkownicy stron internetowych mają większe wymagania co do ich działania. 

Wiesz już, że witryna dla Twojej firmy to pierwszy handlowiec. Dlatego musi być przemyślana, intuicyjna, przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Tak skonstruowana stronka, może Ci szybko przynieść zyski. Często jednak jest tak, że coś „nie pasuje” na stronie. Nie zachęca do obejrzenia i użytkownik po prostu ją opuszcza. Właśnie taka witryna nie przynosi żadnych konwersji albo przynosi straty. Użytkownik wchodząc na taką stronę może stwierdzić, że dana firma nie jest godna zaufania. 

Często powtarzam: „ Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. To przysłowie jest od pokoleń aktualne i prawdziwe. Tak, wiem. To jest okrutne, że oceniamy po pozorach. Tak już niestety jest, że liczy się pierwsze wrażenie. 

Przedstawiam Ci przykłady najczęściej wywołujących frustrację wyświetleń podczas przeglądania stron www przez użytkownika i informacje, jak ich uniknąć?

Co wzbudza irytację?

  • Długi czas wczytywania strony

Czas jest bezcenny, dlatego nikt nie lubi długo czekać. Już kilka sekund może spowodować zamknięcie witryny przez użytkownika i zobaczenie innej – konkurencyjnej. 

Powodem tego, może być zła optymalizacja zdjęć. Pisaliśmy o tym we wcześniejszym artykule (zobacz).

Nie wiesz jaki czas wyświetlania ma Twoja witryna? Skorzystaj z darmowej strony, aby to sprawdzić: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

  • Nadmiernie wyskakujące reklamy i pop up’y

Oglądasz sobie ciekawy webinar i w najbardziej interesującym momencie wyskakuje Ci reklama. Szukasz krzyżyka, żeby ją zamknąć. Jesteś rozproszony i nie usłyszałeś istotnej informacji. Ale dramat! Istnieje duże prawdopodobieństwo, że już na tą stronę nie wrócisz.  

Zdaję sobie sprawę z tego, że aby zaistnieć należy się reklamować, ale czy na pewno to jest dobry sposób na to? Warto przemyśleć kwestię reklamowania się, żeby nie przesadzi ć. 

  • Samoistnie włączające się głośne filmiki i pliki audio

Po długim usypianiu, dziecko zasnęło, a  mama ma chwilkę dla siebie. Surfuje po internecie i nagle słyszy jakieś głośne dźwięki, mimo iż nigdzie nie kliknęła odtwarzania. Nie dość, że się przestraszyła, dziecko się obudziło, to jeszcze pozostało ogólne złe wrażenie.

To tylko jedna z wielu tego typu sytuacji, dlatego nie polecam takich rozwiązań. Ewentualnie zastosuj filmik, który ma domyślnie wyciszony dźwięk z możliwością samodzielnego włączenia go i regulowania.

  • Brak responsywności

Według rankingu przeprowadzonym w czerwcu 2020, dokładnie 58,94% użytkowników wyświetla strony na urządzeniach mobilnych, 3,05% na tabletach i 35,12% na PC. Zobacz, ile można stracić nie dbając o responsywność strony? U nas ta cecha jest już w standardzie firmy 🙂

  • Nieodpowiednie teksty

Układając teksty na stronę należy pamiętać o spójności nagłówka z tekstem. „Owijanie w bawełnę” albo pisanie czegoś, co w ogóle nie jest wiążące, nienawiązujące do nagłówka i ogólnie niezrozumiałe, nie ma najmniejszego sensu. Pisz konkretnie i na temat!

  • Zbyt dużo pól do wypełnienia w  formularzu

Formularz ma przynosić konwersje, czyli zależnie od branży zapytania bądź zamówienia. Z tej opcji korzystają zainteresowani Twoją ofertą. Jeśli jest nakaz podania zbyt wielu informacji, czyli jest za dużo pól do wypełnienia, to użytkownik może się szybko zrazić i nie dotrwa do checkbox- u „Wyślij”. 

Warte przemyślenia…

Wymienione wyżej powody irytacji użytkownika, to tak naprawdę tylko kilka z wielu. Spójrz, ile jest rzeczy do przeanalizowania, tworząc stronę internetową? Jest to jedna z branż, w której cały czas coś się zmienia.

W t akim razie postaw sobie pytanie, czy warto samemu ją robić lub zlecać to osobom niedoświadczonym? Czy może lepiej  zwrócić się z tym do Nas, czyli do firmy, która kontroluje aktualności w branży i dba o najwyższą jakość?

Obecnie brak komentarzy